lørdag 15. mai 2010

Globaliserings-Tom

Akkurat nå sitter jeg på en PC satt sammen av indere og drikker kaffe fra Colombia i en kopp lagd i Thailand. I dag har jeg fått post fra Storbritannia og Hong Kong. Boken fra Storbritannia er skrevet av en amerikaner. Den nye tannbørsten jeg kjøpte i dag er lagd i Malaysia. Mobilen min er lagd av et finsk selskap - ølen av et dansk. PC-musen er lagd i Kina (sikkert sammen med nesten alle klærne mine). Skal vi se, linsene mine er lagd i Storbritannia. Appelsinen jeg nettopp spiste var fra Spania. Rekene jeg har kjøpt i butikken er fra Grønland - sitronene fra Mexico. Hadde det ikke vært for verdenshandel så hadde jeg ikke hatt så mye (fra så mange steder). Dette er bare ting jeg kan se når jeg ser 180 grader, og jeg er en fattig student!

Made in Norway er kanskje de kjedeligst tingene jeg ser - leverpostei, brød og Farris.

Ingen kommentarer: