onsdag 5. mai 2010

Bøker

Jeg merker at det blir litt mye om Navarsete om dagen. La meg heller ramse opp bøkene jeg har lest i det siste, samt bøker jeg skal lese:

Har lest/hørt:

Pamuk- Museum of Innocence
Murakami - Hard Boiled Wonderland and the End of the World
Zakaria - Post-American World
Gladwell - Outliers, The Tipping Point og What the dog saw...
Østli - Politi og Røver
Syse - Måtehold...
McCarthy - the Road
Lessig - Free Culture
Taleb - Fooled by Randomness
Mill - On Liberty
Levitt og Dubner - Superfreakonomics
Ariely - Predictably Irrational
Taylor - Stroke of Insight
Diamond - Collapse
En del av Bastiat


(Takk Kristian L for en del av de).

Skal lese:

Petterson - ut å stjæle hester
Taleb - Black Swan med et tillegg (forhåndsbestilt)

2 kommentarer:

Kristian sa...

Kult - vil også anbefale Sannhetens kår av Christian Borch. Og Alain de Bottons The Pleasures and Sorrows of Work (den tror jeg virkelig du vil like!).

Og hva med å skrive en oppsummerende bloggpost om Syse?

Tom O. Johnsen sa...

Har lyst til å skrive litt om de forskjellige bøkene. Inklusive Syse-boken. Leste ikke hele Syse da, men 1/2 og konklusjonen. Takk for tips! :)