onsdag 10. mars 2010

Veier og Kleppa

Rapporter kan melde om en alt for liten satsing på infrastruktur i dette landet. Det er litt søkt om man skal tro Leif Helland og Rune Sørensens forskning som viser at mye av det offentlige veibudsjettet er politisk bestemt. Det provoserer meg litt at det er en Senterparti-representant er Samferdselsesminister mens rapporten sier at vi har satset for lite på "samfunnets hovedpulsårer" i årevis. Akkurat som om hun bryr seg om det - sånn egentlig. Jeg vet at alle partier er like ille, men jeg klarer ikke å glemme Navarsete fra samme parti når hun var Samferdselsesminister - "byggje bruar og tunnele - hahaha" (alt tatt fritt etter hukommelsen). Mens ulykker og manglende kvalitet på hovedstrekninger ble ledd bort og møtt med noe uforståelig mumling.

Så, nå har jeg roet meg. Jeg er offer for populisme av og til.

Ingen kommentarer: